media.ford.ua

Ресурс Ford з інформаційними матеріалами

28/03/2018 - Використання дощової води


Ford реалізував технологію використання дощової води в склоомивачі
 
  • Підлітки Деніел і Лара Крон із Німеччини запропонували використовувати дощову воду для поповнення запасу рідини в бачку склоомивача;
 
  • Інженери Ford реалізували дитячу ідею на справжньому автомобілі;
 
  • Використання дощової води для миття лобового скла здатне заощадити до 6 мільярдів літрів води на рік тільки в Європі.
 
КЕЛЬН, Німеччина, 23березня 2018 р.–Понад 40 % світового населення відчувають дефіцит питної води*, до 2025 року, за підрахунками ВООЗ, ця цифра зросте до 50 %**. Водночас у Ford прогнозують, що найближчим часом зросте і споживання води автомобілістами – адже все більше транспортних засобів оснащується камерами та датчиками, які потрібно тримати в чистоті. Але «осліпнути» від бруду може не тільки техніка: відсутність рідини в бачку звичайного склоомивача в потрібний момент може перетворитися на серйозну проблему та створити аварійну ситуацію.
 
Несподіване рішення цієї проблеми знайшли діти. Брат і сестра Деніел і Лара Крон (Daniel and Lara Krohn) із німецького Юліха (Jülich) запропонували використовувати дощову воду, яку «двірники» просто змахують зі скла. Ідея прийшла до них під час поїздки на автомобілі минулого літа. Після раптового дощу батько спробував очистити розводи на лобовому склі, але бачок склоомивача виявився порожнім, хоча буквально декілька хвилин тому автомобіль майже заливало водою.
 
«Це була справжня злива. Вода була всюди, крім бачка склоомивача. Сестра і я вирішили, що це дуже смішно, а потім проблема вирішилась сама собою. Потрібно просто використовувати дощову воду», – розповів 11-річний Деніел.
 
«Ми не могли повірити, що ніхто до нас про це не подумав, – додає 9-річна Лара. – Щоб перевірити ідею на практиці, ми розібрали нашу іграшкову пожежну машину і встановили насос на масштабну модель автомобіля, яку помістили в акваріум. Крім того, додали систему фільтрації, щоб вода, що збирається, була чистою. Усе працювало чудово». Тестовим автомобілем була масштабна модель Ford Focus RS.
 
Ідея Кронів збирати дощову воду, що ллється на автомобіль, і використовувати її повторно, отримала перший приз на локальному науковому конкурсі. А завдяки Ford був побудований перший робочий прототип пристрою для справжнього автомобіля.
 
Інженери компанії були настільки заінтриговані ідеєю, що запропонували встановити повнорозмірний пристрій для збирання води в справжній Ford S-MAX. Гумові трубки, що з’єднали нижню частину лобового скла з бачком для склоочисника, забезпечили збирання води на тестовому мінівені.
 
«Рішення Деніела і Лари знаходилося під носом у водіїв протягом десятиліть – і знадобився один момент прозріння, щоб знайти та реалізувати його. Достатньо всього п’яти хвилин дощу, щоб бачок склоомивача наповнився повністю», – зазначив Тео Гойєке (Theo Geuecke), фахівець відділу з обладнання для кузова європейського підрозділу Ford.
 
За підрахунками Ford, кожен власник легкового автомобіля в Європі використовує за рік близько 20 л води для очищення лобового скла. З урахуванням того, що на європейських дорогах на сьогодні знаходяться близько 291 мільйона автомобілів*, винахід Кронів здатен заощадити до 6 мільярдів літрів води щорічно тільки в цій частині світу. Інженери Ford уже працюють над власними проектами з використання дощової води та конденсату. Наприклад, проект On-the-Go H2o передбачає збирання і фільтрацію води, яка утворюється під час роботи кліматичної установки автомобіля. Вода за допомогою насоса надходить до салону, де встановлено водопровідний кран.
 

Підпишіться на розсилку від Ford Media про оновлення інформаційних матеріалів