media.ford.ua

Ресурс Ford з інформаційними матеріалами

30/11/2018 - Ford розробив сонний костюм


Ford розробив «сонний костюм», що імітує стан граничної втоми водія
 
  • Кермувати автомобілем, якщо ви втомилися, вкрай небезпечно: втома водія — основна причина кожної п’ятої аварії.
  • Ford розробив унікальний костюм, що імітує стан засинання за кермом.
  • За дослідженням, проведеним компанією, небезпека від кермування у сонному стані дорівнює небезпеці від алкогольного сп’яніння. Окуляри «сонного костюма» імітують мікросон, через який водій певний час може їхати наосліп.
  
КЕЛЬН, Німеччина, 29 листопада 2018 р. —Якщо ваш друг або кохана людина після безсонної ночі в барі потягнеться за ключами від машини, багато хто почне його відмовляти і пропонувати передати кермування комусь іншому. Але якщо людина збирається сісти за кермо, коли вона просто втомилася після довгого й складного дня?
 
Перевтома є основною причиною майже кожної п’ятої аварії*.За оцінками експертів, відсутність сну впродовж понад 18 годин може призвести до погіршення спроможності кермування, що можна порівняти з перевищенням припустимого в багатьох країнах рівня алкоголю в крові**. Проблема ДТП, у тому числі вчинених у стані втоми, особливо гостро постає серед водіїв-початківців. Відповідно до досліджень, у багатьох країнах світу дорожньо-транспортні пригоди є основною причиною смертності серед молоді***, у США учасниками більшості аварій, спричинених втомою та недосипанням, є водії до 25 років.

Щоб підкреслити важливість цієї проблеми, компанія Ford розробила спеціальний «сонний костюм», що дозволяє відчути, наскільки втома послаблює увагу водія.

«Коли ви сідаєте за кермо у стані втоми, ви ризикуєте поводитися на дорозі як зомбі. Ви стаєте небезпечними для самого себе, пасажирів та інших учасників дорожнього руху, — говорить доктор Гундольф Майер-Хеншель, директор Meyer-Hentschel Institute, що допомагав Ford у розробці «сонного костюма». — Молоді люди дуже часто практикують навмисну депривацію сну, змушуючи себе бути бадьорими, щоб упоратися одночасно з безліччю завдань, які перед ними ставить їхнє активне соціальне життя, постійні переробітки та підготовка до іспитів».
Костюм містить спеціальні окуляри, що імітують граничний ступінь утоми, у тому числі мікросон — неконтрольовану реакцію на такий стан. Під час мікросну водій може їхати наосліп 10 секунд і більше, при цьому не обов’язково із закритими очима. За цей час можна проїхати сотні метрів. Більше того, людина може навіть не помітити, що вона засинає за кермом.

Окуляри, підключені до застосунку у смартфоні, можна налаштувати так, щоб вони симулювали тимчасове «вимикання» мозку, при цьому водій фактично нічого не бачить перед собою півсекунди, а потім усе довше й довше, аж до 10 секунд. Крім окулярів костюм складається зі спеціальної кепки, жилета, пов’язок на зап’ястя й щиколотки; загальна вага костюма перевищує 18 кг, тому створюється повний ефект того ступеня погіршення уваги і фізичної втоми, що виникає під час перевтомлення водія.

«Ми ставили перед собою мету підвищити інформованість громадськості про небезпеку кермування у втомленому стані. І «сонний костюм» ідеально підходить для демонстрації, —відзначає Джим Грем (Jim Graham), менеджер програми Ford Driving Skills for Life. — Багато хто вдячний своїм друзям або рідним, які зголосилися побути «тверезим водієм» під час походу в нічний заклад. Але сам факт того, що людина не пила, не означає, що вона може безпечно кермувати автомобілем, якщо, приміром, вона сильно втомилася після безсонної ночі».
 
Що ж робити, якщо ви відчуваєте себе занадто утомленим для кермування? Доктор Гундольф Майер-Хеншель уважає, що найкраще вжити наступних заходів:
  • Поверніть на узбіччя, щойно це можна буде зробити безпечно.
  • Випийте будь-який напій з кофеїном і спробуйте подрімати 20 хвилин (так званий «кофеїновий сон» — до того, як стимулятор подіє, ви зможете поспати).
  • Ви прокинетеся бадьорим і готовим їхати далі.
  • Якщо це не допоможе, ймовірно, слід пошукати інший спосіб дістатися будинку або пункту призначення.
 
* Повний текст дослідження англ. мовою див. тут
** Повний текст дослідження англ. мовою див. тут
*** Повний текст дослідження англ. мовою див. тут

Підпишіться на розсилку від Ford Media про оновлення інформаційних матеріалів